Menu
Polityka prywatności
Ta strona korzysta z plików cookies. Zapraszamy do zapoznania się z naszą Polityką prywatności.

Polityka prywatności

Pliki cookie są niewielkimi plikami tekstowymi, które są wykorzystywane przez strony internetowe i zapisywane w pamięci Państwa urządzenia (np. komputera lub telefonu). Pliki te informują nas np. o tym, czy wcześniej odwiedzali Państwo naszą stronę internetową.

Standardowo pliki Cookie są wykorzystywane aby:

  • usprawnić działanie stron internetowych i dostarczyć bardziej spersonalizowaną treść,
  • uprościć działanie stron internetowych,
  • monitorować ruch na stronach internetowych, aby lepiej zoptymalizować stronę.
Wykorzystywane przez nas pliki cookie są bezpieczne i nie powodują żadnych zmian w oprogramowaniu na Państwa urządzeniach.

Podczas przeglądania naszych stron internetowych mogą Państwo zablokować lub usunąć pliki cookies wykorzystując do tego ustawienia Państwa przeglądarki. W zależności od tego z jakiego urządzenia Państwo korzystają, metody konfiguracji plików cookie mogą się różnić i z reguły będą opisane w menu pomocy (lub instrukcji do obsługi urządzenia).

Informacje na temat zmian w plikach cookie w najpopularniejszych przeglądarkach znajdą Państwo poniżej:

Naciśnij aby zamknąć

Rekomendacje regulacyjne

By 25 stycznia 2022Co robimy?

W swoich raportach cyklicznie analizujemy ogólnopolskie ramy prawne dla postoju pojazdów, jak również badamy parkingowe uwarunkowania w przepisach na poziomie lokalnym (miast). Dzięki temu potrafimy wskazać optymalne warunki dla otoczenia regulacyjnego parkowania zarówno na poziomie przepisów krajowych, jak i prawa lokalnego.

Jest to tym ważniejsze, że obowiązujące w Polsce przepisy pozwalają już co prawda wprowadzić tzw. „śródmiejskie strefy płatnego parkowania”, które mogą obowiązywać przez cały rok i dodatkowo przy wyraźnie zwiększonych opłatach parkingowych, jednak wyłącznie w sytuacji, gdy dotychczasowe rozwiązania nie zdały rezultatu, i nie jest spełniana ustawowa funkcja stref płatnego parkowania. Oznacza to, że zmiany w zakresie miejskich polityk parkingowych czy zasad funkcjonowania lokalnych stref płatnego parkowania wymagają dokładnego i rzetelnego procesu analitycznego.

Ogólnopolskie zasady funkcjonowania stref płatnego parkowania to jednak dalece nie wszystko, co ma wpływ na kształtowanie miejskiej rzeczywistości parkingowej. Jako podmiot specjalizujący się w zagadnieniach parkingowych, zwracamy także uwagę na inne aspekty regulujące ten obszar, m.in.:

  • ustanawiane lokalnie zasady funkcjonowania stref płatnego parkowania, np. w zakresie ich zasięgu terytorialnego, wyznaczania stref o zróżnicowanej wysokości opłat, polityki abonamentowej dla mieszkańców i innych użytkowników;
  • lokalną politykę transportową, przykładowo wyłączającą z ruchu poszczególne obszary miasta, dopuszczającą określone typy pojazdów do jazdy bus-pasami, czy ustanawiającą przywileje dla różnych typów pojazdów czy użytkowników drogi;
  • uwzględnienie potrzeb sektora logistyki miejskiej, tj. usług kurierskich i coraz bardziej popularnych dostaw jedzenia czy zakupów, które w dużych miastach stanowią prawdziwe wyzwanie dla zorganizowanego ruchu i postoju pojazdów;
  • zasady egzekwowania przepisów prawa w zakresie postoju pojazdów i wnoszenia opłat za postój;
  • uwzględnienie celów strategicznych polegających na minimalizowaniu negatywnych skutków nadmiernego poziomu motoryzacji indywidulanej (np. zabór przestrzeni, zanieczyszczenie powietrza, nadmierny hałas, obniżone bezpieczeństwo publiczne, niska jakość przestrzeni publicznych);
  • wymiar społeczny parkowania, który z całą pewnością należy uwzględnić wprowadzając zmiany w politykach parkingowych.

Parkowanie w miastach to zagadnienie wieloaspektowe. Zachęcamy do patrzenia na nie w ten sposób oraz zapraszamy do współpracy.