
Łódź i Gdańsk to obecnie jedyne polskie miasta, które zmierzają do budowy śródmiejskich parkingów we współpracy z partnerami prywatnymi. Czy powiedzie im się jednak w sytuacji, w której wciąż mamy w Polsce do czynienia z centralnie sterowanymi opłatami za parkowanie…?
Łódź poszukuje od wczoraj doradców, którzy przygotują i poprowadzą w imieniu miasta cały proces wyboru partnera prywatnego. Do dnia 26.07.2016 do godz. 10:00 można składać oferty w przetargu na „doradztwo prawne, podatkowe, ekonomiczno-finansowe i techniczne w zakresie przygotowania do realizacji przez Miasto Łódź zadania inwestycyjnego (Przedsięwzięcia) pt. „Budowa parkingów w centrum Łodzi w formule partnerstwa publiczno-prywatnego”, z uwzględnieniem procesu wyboru partnera prywatnego i zawarcia umowy” (link do ogłoszenia). Potencjalni wykonawcy na powzięcie informacji o ofercie doradczej i jej ew. przygotowaniu otrzymali 7 (słownie: siedem) dni.
Gdańsk natomiast przygotowuje się do ponownego ogłoszenia postępowania na wybór partnera prywatnego dla „Przedsięwzięcia z udziałem partnera prywatnego polegającego na zaprojektowaniu, sfinansowaniu, wybudowaniu i eksploatacji ogólnodostępnych parkingów kubaturowych” (pobierz prezentację). Projekt ten ma już jednak swoją historię, o czym pisaliśmy w czerwcu 2015 r. („Gdańsk odwołuje projekt parkingów podziemnych”). Czy i tak już opóźnione względem pierwotnego harmonogramu postępowanie zostanie jeszcze ogłoszone w tym roku oraz, czy będzie miało szanse powodzenia w sytuacji, w której ustawa o drogach publicznych wciąż uniemożliwia urealnienie wysokości opłaty za postój w miejskich strefach płatnego parkowania?