
W 2015 r. powstała i formalnie zainaugurowała swoją działalność Polska Organizacja Branży Parkingowej (POBP). Rok 2016 będzie zatem pierwszym, w którym branża parkingowa w Polsce będzie starała się mówić jednym głosem. A wyzwań stojących przed parkowaniem jest wiele.
Jak mówi prezes POBP Maciej Mosiej, cele stawiane sobie przez POBP na 2016 rok to:
- zaistnienie w świadomości administracji i mediów jako merytoryczny podmiot reprezentujący interesy przedsiębiorców-pracodawców branży parkingowej (np. szeroko rozumiana deregulacja przepisów dotyczących stref płatnego parkowania),
- wzrost liczby członków organizacji.
Podstawowe cele działań POBP to reprezentowanie interesów pracodawców branży parkingowej wobec instytucji, administracji państwowej, samorządów i opinii publicznej. Poza tym POBP chce także aktywnie wpływać na podniesienie jakości przestrzeni miejskich polskich miast, współtworzyć uregulowania prawne i kreować wysokie standardy rynkowe.
Wg stanu na koniec 2015 r. POBP zrzeszała następujące podmioty branżowe: Apcoa Parking Polska, City Parking Group, DG Park, Drogowe Sp. z o.o., EuroPark, eVend, Interparking Polska, MBS, Polchip oraz dwie firmy doradcze nie związane bezpośrednio z branżą parkingową.