Menu
Polityka prywatności
Ta strona korzysta z plików cookies. Zapraszamy do zapoznania się z naszą Polityką prywatności.

Polityka prywatności

Pliki cookie są niewielkimi plikami tekstowymi, które są wykorzystywane przez strony internetowe i zapisywane w pamięci Państwa urządzenia (np. komputera lub telefonu). Pliki te informują nas np. o tym, czy wcześniej odwiedzali Państwo naszą stronę internetową.

Standardowo pliki Cookie są wykorzystywane aby:

  • usprawnić działanie stron internetowych i dostarczyć bardziej spersonalizowaną treść,
  • uprościć działanie stron internetowych,
  • monitorować ruch na stronach internetowych, aby lepiej zoptymalizować stronę.
Wykorzystywane przez nas pliki cookie są bezpieczne i nie powodują żadnych zmian w oprogramowaniu na Państwa urządzeniach.

Podczas przeglądania naszych stron internetowych mogą Państwo zablokować lub usunąć pliki cookies wykorzystując do tego ustawienia Państwa przeglądarki. W zależności od tego z jakiego urządzenia Państwo korzystają, metody konfiguracji plików cookie mogą się różnić i z reguły będą opisane w menu pomocy (lub instrukcji do obsługi urządzenia).

Informacje na temat zmian w plikach cookie w najpopularniejszych przeglądarkach znajdą Państwo poniżej:

Naciśnij aby zamknąć

Urealnione stawki parkingowe coraz bliżej

Przygniatającą większością głosów (422 za i jedynie 5 przeciw) Sejm przyjął dziś pakiet zmian legislacyjnych, które pozwolą samorządom powyżej 100 tys. mieszkańców m.in. podnieść opłatę za postój w strefie płatnego parkowania ponad obowiązujące od kilkunastu lat 3 złote. Należy podkreślić, że tak niska stawka za postój w centrach polskich miast doprowadziła przez lata do zdominowania przez samochody przestrzeni publicznej oraz zupełnie nieefektywnego funkcjonowania polityk parkingowych w wielu polskich miastach.

Uchwalonymi zmianami zajmie się teraz Senat, a następnie trafią do podpisu Prezydenta.

„Polska Parkuje” od początku swojego istnienia (2010) wspiera zmiany ukierunkowane na lepsze zarządzanie miejskimi przestrzeniami parkingowymi, a w przedmiotowym procesie legislacyjnym aktywnie uczestniczyła od samego początku realizując m.in. sondę wśród kilkudziesięciu polskich miast i przedstawiając jej efekty zespołowi legislacyjnemu. Przyjęte rozwiązania nie są co prawda optymalne, gdyż nadal nie pozwalają gminom swobodnie decydować o cenach postoju na zarządzanych (i utrzymywanych) przez siebie ulicach (jak ma to miejsce w przypadku szeregu innych usług publicznych – choćby komunikacji miejskiej), jak również nie dają żadnej poprawy gminom poniżej 100 tys. mieszkańców, a borykającym się z problemem parkingowym (np. miejscowości nadmorskie czy inne turystyczne), są jednak krokiem milowym w drodze do przywrócenia równowagi w miejskim ekosystemie mobilności – zdominowanym dotychczas przez auta prywatne, uprzywilejowane niskimi opłatami parkingowymi.

Poniżej kilka doniesień medialnych, które (niestety) eksponują w głównej mierze maksymalną stawkę opłaty godzinowej, a nie uzdrowienie zaniedbywanej od kilkunastu lat polityki parkingowej:

>>>„Sejm uchwalił zmiany. Parkowanie za 9,99 za godzinę” (TransportPubliczny.pl)

>>>„Parkowanie za 9,99. To nie promocja, to duża podwyżka” (TVN Warszawa)

>>>„Parkowanie w Warszawie nawet 10 zł za godzinę? Sejm włączył zielone światło” (wyborcza.pl)