Menu
Polityka prywatności
Ta strona korzysta z plików cookies. Zapraszamy do zapoznania się z naszą Polityką prywatności.

Polityka prywatności

Pliki cookie są niewielkimi plikami tekstowymi, które są wykorzystywane przez strony internetowe i zapisywane w pamięci Państwa urządzenia (np. komputera lub telefonu). Pliki te informują nas np. o tym, czy wcześniej odwiedzali Państwo naszą stronę internetową.

Standardowo pliki Cookie są wykorzystywane aby:

  • usprawnić działanie stron internetowych i dostarczyć bardziej spersonalizowaną treść,
  • uprościć działanie stron internetowych,
  • monitorować ruch na stronach internetowych, aby lepiej zoptymalizować stronę.
Wykorzystywane przez nas pliki cookie są bezpieczne i nie powodują żadnych zmian w oprogramowaniu na Państwa urządzeniach.

Podczas przeglądania naszych stron internetowych mogą Państwo zablokować lub usunąć pliki cookies wykorzystując do tego ustawienia Państwa przeglądarki. W zależności od tego z jakiego urządzenia Państwo korzystają, metody konfiguracji plików cookie mogą się różnić i z reguły będą opisane w menu pomocy (lub instrukcji do obsługi urządzenia).

Informacje na temat zmian w plikach cookie w najpopularniejszych przeglądarkach znajdą Państwo poniżej:

Naciśnij aby zamknąć

Raport: parkingi a transport zbiorowy w miastach

By 21 października 2017Najświeższe
raport_parkingowy_tor_okladka

Polskie miasta potrzebują dziś pilnie odzyskać kontrolę nad swoimi strefami płatnego parkowania – w walce o lepsze powietrze i przestrzeń miejską. „Polityka parkingowa w Polsce zbankrutowała” – mówił podczas niedawnej premiery raportu parkingowego Adrian Furgalski, Wiceprezes Zespołu Doradców Gospodarczych TOR, którego zespół wspólnie z Polską Organizacją Branży Parkingowej przygotował najświeższy raport o stanie parkowania w Polsce.

Jaką raport stawia diagnozę? Polskie miasta są zalane samochodami, a samorządy mają dotychczas związane ręce w zakresie kreowania ceny za postój w strefach płatnego parkowania, przez co nie są w stanie wymusić odpowiedniej rotacji pojazdów i zagwarantować tym samym dostępności wolnych miejsc parkingowych. Ma się to szansę zmienić za sprawą inicjatywy ustawodawczej Ministerstwa Rozwoju, która zakłada podniesienie górnego limitu opłaty godzinowej za postój w SPP, jednak tylko w miastach powyżej 100 tysięcy mieszkańców. Oznacza to, że w wielu polskich miastach i gminach, w szczególności tych charakteryzujących się ruchem sezonowym, problem parkingowy pozostanie nierozwiązany. Tam nadal nie będzie można pobierać opłat za postój w dni inne niż robocze ani podnieść opłaty ponad próg zamrożony od kilkunastu lat na poziomie ok. 3zł/h.

Jakie negatywne konsekwencje dla miast mają nieefektywne strefy płatnego parkowania? To m.in. zwiększony ruch samochodowy w śródmieściach, emisja większej ilości spalin, gorsze zdrowie mieszkańców i obniżone bezpieczeństwo publiczne, nie wspominając o niskiej jakości przestrzeni publicznej, której podstawową funkcją jest niekiedy przechowywanie głównie prywatnych samochodów o statystycznej utylizacji na poziomie kilku procent…

W kontekście użytkowania prywatnych samochodów w miastach raport wskazuje także na konieczność rozwoju systemów współdzielonej mobilności jako niezbędnej alternatywy dla posiadania samochodu, np. systemów carsharing czy ride-sharing.

>>> PRZECZYTAJ INFORMACJĘ PRASOWĄ

>>> POBIERZ RAPORT PARKINGOWY