Menu
Polityka prywatności
Ta strona korzysta z plików cookies. Zapraszamy do zapoznania się z naszą Polityką prywatności.

Polityka prywatności

Pliki cookie są niewielkimi plikami tekstowymi, które są wykorzystywane przez strony internetowe i zapisywane w pamięci Państwa urządzenia (np. komputera lub telefonu). Pliki te informują nas np. o tym, czy wcześniej odwiedzali Państwo naszą stronę internetową.

Standardowo pliki Cookie są wykorzystywane aby:

  • usprawnić działanie stron internetowych i dostarczyć bardziej spersonalizowaną treść,
  • uprościć działanie stron internetowych,
  • monitorować ruch na stronach internetowych, aby lepiej zoptymalizować stronę.
Wykorzystywane przez nas pliki cookie są bezpieczne i nie powodują żadnych zmian w oprogramowaniu na Państwa urządzeniach.

Podczas przeglądania naszych stron internetowych mogą Państwo zablokować lub usunąć pliki cookies wykorzystując do tego ustawienia Państwa przeglądarki. W zależności od tego z jakiego urządzenia Państwo korzystają, metody konfiguracji plików cookie mogą się różnić i z reguły będą opisane w menu pomocy (lub instrukcji do obsługi urządzenia).

Informacje na temat zmian w plikach cookie w najpopularniejszych przeglądarkach znajdą Państwo poniżej:

Naciśnij aby zamknąć

Kolejna próba naprawy miejskich stref płatnego parkowania

Jpeg

Jeśli rządowy projekt wejdzie w życie, samorządy zyskają możliwość 3-krotnego podniesienia opłaty za parkowanie w wydzielonych na tę okoliczność obszarach zabudowy śródmiejskiej. Ponadto, opłaty za postój w strefach płatnego parkowania (SPP) będą mogły także obowiązywać w dni inne niż robocze, tj. w soboty i niedziele. Projekt zmian właśnie trafił do konsultacji.

Autorem zmian w SPP jest Ministerstwo Rozwoju i Finansów, które słusznie argumentuje, że „zagospodarowanie dzielnic centralnych w dużych miastach wymaga uwolnienia przestrzeni na rzecz ruchu pieszego i rowerowego oraz wygospodarowania miejsc postojowych poza ciągami ulic i placami miejskimi” oraz, że „zniesienie limitu opłat pozwoli także na zmniejszenie ruchu kołowego, który negatywnie wpływa na poziom zanieczyszczenia powietrza w strefach obciążonych największym ruchem kołowym”.

Wcześniej zagadnieniem stref płatnego parkowania zajmowało się Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa, o czym pisaliśmy niejednokrotnie w ubiegłym roku: „Do ministra o deregulację stref płatnego parkowania”, „Sonda – głos 22. miast na temat zmian w parkowaniu”, „Ponownie przeanalizują konieczność zmian strefach płatnego parkowania”.

Przypomnijmy: stawka 3 zł za pierwszą godzinę parkowania w SPP została wdrożona kilkanaście lat temu i od tego czasu nie uległa zmianie. Nie wzrosła także opłata dodatkowa za nieopłacony postój (50 zł). M.in. te aspekty spowodowały, że wraz z ogromnym wzrostem wskaźnika motoryzacji na przestrzeni tych kilkunastu lat, SPP stały się nieefektywne, a śródmieścia polskich miast przypominają raczej półdarmowe dzikie parkingi, które rozlewają się w niekontrolowany sposób na przestrzenie miejskie wcale nieprzeznaczone do postoju pojazdów.

Aktualne doniesienia medialne zamieszczamy poniżej:

>>> „WZROSNĄ OPŁATY ZA PARKOWANIE AUT” (Puls Biznesu)

>>> „MINISTERSTWO PODWYŻSZY STAWKI ZA PARKOWANIE W DUŻYCH MIASTACH?” (Transport Publiczny)

>>> „MINISTERSTWO CHCE POZWOLIĆ NA DROŻSZE PARKOWANIE W CENTRUM” (TVN Warszawa)